کلمه
 

 یا چنان بنما که می باشی یا چنان باش که می نمایی

 

پی نوشت: در متنی بود که در بالای آن نوشته بود: هفت پند از مولانا

[ شنبه ٢٥ دی ،۱۳۸٩ ] [ ۳:٤۸ ‎ب.ظ ] [ مهدی وزیریان ]

از گل بد بو آفریده شد و در او از روح خود دمید.. و چنانچه به گل بیشتر بها داد پست شد و چنانچه روح خدایی اش را شناخت اوج گرفت

[ سه‌شنبه ٢۱ دی ،۱۳۸٩ ] [ ۱:٠٩ ‎ب.ظ ] [ مهدی وزیریان ]

 شانس وجود دارد؟
با آن تفسیری که در ذهن اغلب ماست، از دید خداوند، خیر؛

"هیچ مصیبتی برایتان روی نمی دهد مگر در کتابی نوشته شده" (حدید-٢٢)
و با چه وسیله و علتی چنین نوشته شده؟

"برای انسان جز سعیش نیست
و-نتیجه- تلاشش را خواهد دید" نجم (٣٩ و ۴٠)

معادل شعر: هر چه کنی به خود کنی، گر همه نیک و بد کنی

[ شنبه ۱۸ دی ،۱۳۸٩ ] [ ۱۱:۳٦ ‎ق.ظ ] [ مهدی وزیریان ]

مرگ فقط برای اون ها که چسبیدن به دنیا بده
معمولاً اینجور آدما هر کاری هم می کنن تا دنیای بیشتری رو بیارن کنار خودشون
آخرشم در ترسن که اگه چیزی اون ور باشه سکه هاشو داغ کنن بچسبونن بهش یا اگه نباشه اینا رو چه جوری ول کنه بره؟
برای کسی که همش بخشیده چه اون ور چیزی باشه یا نباشه فرقی نمی کنه

پی نوشت: گویش جدیدی از گفتار ناب امام علی (ع)

[ دوشنبه ۱۳ دی ،۱۳۸٩ ] [ ٢:۳٠ ‎ب.ظ ] [ مهدی وزیریان ]

دلم را شادی های مستانه می خشکاند
زندگی برای درد کشیدن است از فراق
لذت بردن است از احساس نزدیکی و رسیدن
روحم می خراشد در این جشن های خانگی پوچ

[ شنبه ۱۱ دی ،۱۳۸٩ ] [ ۳:۱٧ ‎ب.ظ ] [ مهدی وزیریان ]

اعتراض های اصیل انسان ها بیش از آنکه به خاطر شکم باشد، به خاطر مغز و روح است.

[ دوشنبه ٦ دی ،۱۳۸٩ ] [ ۱٢:۱۸ ‎ب.ظ ] [ مهدی وزیریان ]

هر توهینی که به تو شد، رهایش نکن، این ها می ماند در دلت و ناخودآگاه ضرر های بسیاری بر روانت می گذارد

سریع خودت را منصفانه تحلیل کن

اگر حقت بوده که اصلاح کن

اگر حقت نبوده که خب نبوده!

[ دوشنبه ٦ دی ،۱۳۸٩ ] [ ۱٢:۱٦ ‎ب.ظ ] [ مهدی وزیریان ]

بیشتر که بخوانی، بفهمی، یا لااقل احساس کنی که می فهمی، از دنیای آدم های امروز دورتر و دور تر می شوی

هر چه بیشتر در خود غرق شوی، کمتر به ساحل دیگران توجه می کنی، نه به این معنا که فراموششان کنی، که دردهای مشترک را می بینی و بر دوری انسان ها اشک می ریزی، دیگر نمی خندی، چونان علی (ع)

[ دوشنبه ٦ دی ،۱۳۸٩ ] [ ۱٢:۱۳ ‎ب.ظ ] [ مهدی وزیریان ]

می گفت: حالشو گرفتم!

نمی دونم، می دونه گرفته شدن حال چه حالی داره؟

می دونست که: کار اون ممکنه غیر عمدی بوده باشه اما تلافیش حتماً عمدی بوده؟

[ دوشنبه ٦ دی ،۱۳۸٩ ] [ ۱٢:۱٢ ‎ب.ظ ] [ مهدی وزیریان ]

هنگامی به رستگاری می رسیم که خوردن و خوابیدن و شهوت جنسی همگی برایمان در درجه ای پس از اندیشیدن و عمل بر مبنای آن اندیشه قرار گیرد

اندیشه ای فارغ از تبلیغ، تهدید و تطمیع

[ دوشنبه ٦ دی ،۱۳۸٩ ] [ ۱٢:٠٩ ‎ب.ظ ] [ مهدی وزیریان ]

کلمه "ریال" از Real گرفته شده که اسپانیایی ست

Royal انگلیسی هم (همان شاهی خودمان) هم ریشه با این کلمه است

کاش نام آن تغییر کند..

 

 

پی نوشت: برگرفته از سایت های اینترنتی مشرق و ویکیپدیا.

[ دوشنبه ٦ دی ،۱۳۸٩ ] [ ۱٢:٠٦ ‎ب.ظ ] [ مهدی وزیریان ]

بعضی برای اعتراض به نادیده گرفته شدن حق خود، حق دیگری را از رسمیت خارج می کنند، مثالش شعار نه غزه نه لبنان

حق حق است

به جای ضایع کردن حق دیگری، حق خود را هم بگیر

[ دوشنبه ٦ دی ،۱۳۸٩ ] [ ۱٢:٠٤ ‎ب.ظ ] [ مهدی وزیریان ]

علی (ع) و عمر بن خطاب دو وجه متفاوت و دو نماد در مواجهه انسان با خود و دیگران هستند:

عمر به کشور گشایی پرداخت و سعی کرد سایر سرزمین ها را مسلمان کند؛ تلاشی در سطح، در محور X، پرداختن به دیگران به جای خود در روانشناسی

و علی به اصلاح جامعه خود پرداخت و اغلب دوران خلافتش به درگیری های داخلی انجامید؛ تلاشی در عمق، در محور Y، لزوم پرداختن به خود به جای دیگران

[ دوشنبه ٦ دی ،۱۳۸٩ ] [ ۱٢:٠٠ ‎ب.ظ ] [ مهدی وزیریان ]

دو دسته در میان انسان های امروز زیاد هستند:

یکی که به نظر خود عقیده مذهبی اش را حفظ کرده، فرایض دینی اش را به جا می آورد و احتمال می دهد با همین به بهشت خواهد رفت.. معمولاً این ها نیازی به عمل نمی بینند.

دسته ای دیگر که از انجام فرایض سر باز زده اند، سعی می کنند با انجام اعمال خداپسندانه یا انسان دوستانه در قبال دیگران بار وجدان خود را بر زمین بگذارند.

چه کمند انسان هایی که به هر دو می پردازند

[ دوشنبه ٦ دی ،۱۳۸٩ ] [ ۱۱:٥٥ ‎ق.ظ ] [ مهدی وزیریان ]

اگر هم خواستی انسان را همین جسم او تصور کنی، او را در مغزش ببین

[ دوشنبه ٦ دی ،۱۳۸٩ ] [ ۱۱:٥٤ ‎ق.ظ ] [ مهدی وزیریان ]

دلم در شادی های ظاهری دنیا غمدار تر می شود

[ دوشنبه ٦ دی ،۱۳۸٩ ] [ ۱۱:٥۳ ‎ق.ظ ] [ مهدی وزیریان ]

انسان ها در خواسته های کلی بسیار به هم شبیهند

آنچه آن ها را از هم جدا می کند "تعیین مصداق ها" ست برای آن خواسته ها

[ دوشنبه ٦ دی ،۱۳۸٩ ] [ ۱۱:٥۱ ‎ق.ظ ] [ مهدی وزیریان ]

نقد منصفانه یعنی

ببینی خوبی های موجود را در میان بدی هایی که می خواهی ببینی

و ببینی بدی ها را در میان خوبی هایی که می خواهی

[ دوشنبه ٦ دی ،۱۳۸٩ ] [ ۱۱:٥٠ ‎ق.ظ ] [ مهدی وزیریان ]

رسانه ی نو در غالب شبکه های جدید ماهواره ای که هر روز به تعداد اون ها اضافه می شه مملو اند از

رقص و

نمایش لباس و

انواع غذا و ...

خلاصه ترویج سهم بیشتر دادن به زندگی دنیا

[ دوشنبه ٦ دی ،۱۳۸٩ ] [ ۱۱:٤۸ ‎ق.ظ ] [ مهدی وزیریان ]

بعضی ها از ستایش خدا احساس خوبی دارن
بعضی ها از درگیر شدن با خدا


خوبه که هر دو رابطه رو دارن
اما یکی در مسیر یقینه و یکی در شک غوطه ور

[ دوشنبه ٦ دی ،۱۳۸٩ ] [ ۱۱:٤٧ ‎ق.ظ ] [ مهدی وزیریان ]

این سوره را قلب قرآن نامیده اند. چرا؟

"قل هوَ ا... اَحَد": پس خدایان یونان باستان همه الکی اند!

"ا.. الصَّمَد": همه چیز دارد، هر چه خواهی به سوی او برو. به عبادات تو هم نیازی ندارد، هر چه هست برای خود توست.

"لم یَلِد وَ لَم یولَد": پس آن دسته از مسیحیان که معتقد به اینند که مسیح پسر خداست در اشتباهند، پس امثال فروید که خدا را زاده ذهن بشر می دانند در اشتباهند.

"وَ لَم یَکُن لَهُ کفواً اَحَد": هیچ چیز مثال او نیست، از همه چیز برتر است.

از ابتدای تاریخ و چند خداپرستی می گیرد و می رساند به درک امروزیان از خدا و کرده های او و یکسره پاکت می کند از هرچه نباید در مورد منبع هستی جهان اشتباه کنی؛ قلب طپنده ای ست که جهان کوچک انسان را در می نوردد برای همیشه تاریخ.

[ شنبه ٤ دی ،۱۳۸٩ ] [ ٤:٠٤ ‎ب.ظ ] [ مهدی وزیریان ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به خود فکر کن... و درست که بیندیشی.. تنها دیگران را می بینی
نويسندگان
لینک دوستان
صفحات اختصاصی
پيوندهای روزانه
امکانات وب
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت